سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی

 

لابیاپلاستی (که به آن لابیاپلاستی ، کاهش لبیای مینور و کاهش لابیا نیز گفته می شود) یک روش جراحی پلاستیک برای تغییر لابیا مینورا (لابای داخلی) و لابیا ماژورا (لابیه خارجی) ، چین های پوست اطراف مجرای انسان است. دو دسته اصلی از زنانی که به دنبال جراحی زیبایی دستگاه تناسلی هستند وجود دارد: کسانی که شرایط مادرزادی دارند مانند بین جنسی ، و کسانی که هیچ بیماری زمینه ای ندارند و ناراحتی جسمی دارند یا می خواهند ظاهر دستگاه تناسلی خود را تغییر دهند زیرا معتقدند در یک حد طبیعی قرار ندارند .

 

اندازه ، رنگ و شکل لابیا به میزان قابل توجهی متفاوت است و ممکن است در نتیجه زایمان ، پیری و سایر حوادث تغییر کند. شرایطی که توسط لابیاپلاستی مورد توجه قرار می گیرد شامل نقایص مادرزادی و ناهنجاری هایی مانند آترزی واژن (مجرای عبور واژن) ، آگنیزیس مولرینی (رحم نادرست و لوله های رحمی) ، شرایط بین جنسی (ویژگی های جنسی زن و مرد در یک فرد) ؛ و پارگی و کشش لبهای کوچک ناشی از زایمان ، تصادف و افزایش سن. در یک واژینوپلاستی تغییر جنسیت مرد به زن برای ایجاد نئوواژین ، لابیاپلاستی لابیا را ایجاد می کند که در گذشته وجود نداشت.

 

مطالعه ای در سال 2008 گزارش داد که 32 درصد از زنانی که تحت این عمل قرار گرفته اند برای اصلاح نقص عملکردی این کار را انجام داده اند. 31 درصد برای اصلاح نقص عملکردی و به دلایل زیبایی شناسی. و 37 درصد فقط به دلایل زیبایی شناسی است. طبق یک بررسی در سال 2011 ، رضایت کلی بیمار در محدوده 90-95 درصد است. خطرات شامل اسکار دائمی ، عفونت ، خونریزی ، تحریک و آسیب عصبی است که منجر به افزایش یا کاهش حساسیت می شود. تغییر در الزامات جراحی پلاستیک استرالیایی با بودجه عمومی که به زنان الزام می شود در مورد تغییرات طبیعی لابیا گفته شوند ، منجر به کاهش 28 درصدی تعداد جراحی های انجام شده شد. برخلاف بیمارستان های دولتی ، جراحان زیبایی در طب خصوصی ملزم به پیروی از این قوانین نیستند و منتقدان می گویند ارائه دهندگان "بی پروا" از زنانی که در صورت داشتن اطلاعات بیشتر تمایل ندارند این عمل را انجام دهند.

 

لابیاپلاستی

 

چرا زنان عمل زیبایی واژن را انجام می دهند؟

آناتومی شکل لابیا در زنان و دختران با یکدیگرخیلی متفاوت هستند و می تواند در طول عمر به ویژه پس از زایمان تغییر چشم گیری بکند. لب های واژنی که بزرگ یا ناهموار باشند میتواند مشکلات مختلف و متعددی برای زنان ایجاد کند. بافت عضلانی که بیش از حد ناهموار باشد و  یا چین و چروک های زیادی داشته باشد برای بسیاری از زنان یک مسئله مهم درخصوص زیبایی شان است .

 

عموماً خانم هایی که از ظاهر اندام جنسی خود رضایت ندارند. نمی توانند از روابط جنسی خود لذت کافی ببرند و علت آن عدم اعتماد به نفس، درد به هنگام نزدیکی، شرم و عدم توانایی می باشد.

 

لب های واژن  بزرگ باعث می شود وقتی که یک زن کت و شلوار تنگ یا بیکینی یا لباس شنا یا هر لباس تنگی که بپوشد نمود پیدا کند. که این امر باعث این است که  فرد برای رهایی از این نگرانی ها همیشه  از لباسهای آزاد و به اصطلاح گشاد استفاده کند که محدودیت های فراوانی در انتخاب لباس مورد علاقه  برای او ایجاد می کند .

 

برای برخی افراد این مشکل کمی سخت تر است و لبه های واژن نسبتا بزرگ و یا بزرگ دلیل تحریک مزمن و ایجاد ناراحتی هایی در هنگام کار، تمرین و حتی انجام وظایف زندگی روزمره میشود، تمامی مشکلات ذکر شده توسط متخصص زنان با عنوان جراحی لابیاپلاستی به راحتی و سرپایی قابل حل است.

 

روش هایی برای جراحی زیبایی واژن

روش های مختلفی جهت انجام جراحی لابیاپلاستی هست. اما معمولا فقط دو روش زیر است که توسط جراحان ارجحیت داده می شود.

 

روش trim

در روش trim مدت زمان جراحی یک ساعت است و لبه های داخلی پیش از برش داده شدند کلامپ می شوند و سپس بخیه زده می شوند.

 

روش Wedge

در روش Wedge بافت های مرکزی بیشترین برش را می خورند ممکن است این جراحی سخت تر و طولانی تر باشد ولی موفقیت آمیز تر بوده و موجب رضایت بیشتر بیمار می گردد.

 

اندازه لبها

دستگاه تناسلی خارجی یک زن در مجموع به عنوان واله شناخته می شود. این شامل لبهای بزرگ (لبهای بیرونی) ، لبهای کوچک (لبهای داخلی) ، کلیتور ، مجرای ادرار و واژن است. لب های بزرگ از مونس پوبیس تا پرینه گسترش می یابد.

 

اندازه ، شکل و رنگ لبهای داخلی زنان بسیار متفاوت است. یکی معمولاً بزرگتر از دیگری است. ممکن است توسط لبهای خارجی پنهان شوند ، یا ممکن است قابل مشاهده باشند ، و ممکن است با تحریک جنسی بزرگتر شوند ، گاهی اوقات دو تا سه برابر قطر معمول آنها. 

 

اندازه لب ها می تواند به دلیل زایمان تغییر کند. سوراخ کردن دستگاه تناسلی به دلیل وزن زیور آلات می تواند باعث افزایش اندازه لب و عدم تقارن آن شود. در حین درمان خواهران دوقلوی یکسان ، S.P. Davison و همکاران گزارش کردند که لابیا در هر زن به یک اندازه است ، که این نشان دهنده تعیین ژنتیکی است. در سال 2004 یا حدود آن ، محققان دپارتمان زنان و زایمان ، بیمارستان الیزابت گرت اندرسون ، لندن ، لابیای 50 زن را از 18 تا 50 سال با میانگین سنی 35.6 اندازه گیری کردند.

 

روش لابیاپلاستی چیست؟

یک عمل لابیاپلاستی باعث کاهش اندازه لب بزرگ ، کوچک یا هر دو می شود. لابیاپلاستی به دلایل زیبایی و یا به منظور کاهش ناراحتی جسمی ، پوست و بافتهای اضافی را از طریق جراحی خارج می کند. به دلیل افزایش سن ، بارداری ، زایمان یا نوسانات وزن ، زنان ممکن است طولانی تر از لابای داخلی یا خارجی را تجربه کنند.

 

آیا انجام یک عمل لابیاپلاستی برای یک دختر طبیعی است؟

این کار نباید در دختران زیر 18 سال انجام شود زیرا لبها تا اوایل بلوغ تا بعد از بلوغ رشد می کنند. بعضی از خانمها به دلیل این که ظاهر لبهای خود را دوست ندارند ، لابیاپلاستی می خواهند. اما داشتن چین های پوستی قابل توجه در اطراف دهانه واژن کاملاً طبیعی است

 

آیا می توان عمل جراحی لابیاپلاستی را بر روی دیواره بزرگ واژن انجام داد؟

دکتر دین لابیا را به لاله گوش تشبیه می کند: "همانطور که هیچ دو لوب دارای ضخامت ، طول یا رنگ یکسان نیستند ، دو لگن و لابیا نیز یکسان نیستند." (برای شواهد بصری در این باره ، او توصیه می کند از کتابخانه Labia و دیوار بزرگ واژن دیدن کنید). اگر یا اگر لب های کسی بیش از حد طولانی باشد ، می توان لابیاپلاستی را انجام داد.

 

عوارض لابیاپلاستی چیست؟

لابیا پلاستی همانند بیشتر جراحی ها، عوارض طبیعی دارد که در مدت کوتاهی حتما بهبود پیدا می کند. یکی از شایع ترین عوارض این است که  تورمی در محل جراحی دیده خواهد شد . از آنجا که واژن دارای بافت های متعددی  و  همچنین غدد لنفاوی و عصبی فراوانی می باشد در اثر جراحی آسیب بسیار کمی به رگ ها و بافت های این ناحیه وارد خواهد شد که درآخرباعث تورم در واژن می شود. گاهی اوقات مدت زمان بهبودی برای این تورم واژن تا حدودا سی روز طول خواهد داشت  که اصلا و به هیچ وجه جای نگرانی نیست و از بین خواهد رفت.